نقد و بررسی تلفن بی سیم آ اِ گ مدل Voxtel D80

تلفنی ساده و درعین‌حال کاربردی مناسب برای کسانی که به دنبال دستگاهی هستند که به‌خوبی بتواند نیازهای تلفنی

تلفنی ساده و درعین‌حال کاربردی مناسب برای کسانی که به دنبال دستگاهی هستند که به‌خوبی بتواند نیازهای تلفنی روزمره‌ی آن‌ها را برطرف کند و درعین‌حال به دنبال ویژگی‌های لوکس و خاص نیستند. این تلفن ویژگی خاص و قابل‌توجهی به همراه ندارد اما با توجه به قیمت بسیار مناسب آن، یکی از بهترین تلفن‌های بی‌سیمی است که می‌توانید تهیه کنید. کیفیت صدای مناسب و امکانات پایه این تلفن را برای مصارف خانگی واداری بسیار ایده‌آل ساخته است. شاید بسیاری از کاربران به دلیل عدم رعایت شرایط استفاده نویز را در این تلفن بشنوند. اما فراموش نکنید که در صورت رعایت فاصله‌ی مناسب گوشی بی‌سیم تا پایه‌ی تلفن و عدم تداخل رادیویی با دیگر دستگاه‌ها امکان شنود نویز وجود ندارد. کاربرانی که نه‌تنها در این تلفن بلکه در تلفن‌های گران‌قیمت‌تر نویز را در مکالمات تلفنی خود تجربه می‌کنند قطعاً تلفن آن‌ها با دستگاه دیگری مانند مودم‌های بی‌سیم تداخل دارد و این اشکال نشان از معیوب بودن و یا کیفیت ساخت بد تلفن نیست. تمامی این تلفن‌ها از استانداردهای خاصی برای ارتباطات رادیویی استفاده می‌کنند و اگر قرار بر وجود نویز باشد، این موضوع در تمامی تلفن‌هایی که از آن فرکانس خاص (معمولاً فرکانس ۲٫۴ که با مودم‌های بی‌سیم اینترنت تداخل دارد) استفاده می‌کنند دیده خواهد شد. عمر باتری مناسب، برد رادیویی استاندارد همانند دیگر تلفن‌ها برابر با ۵۰ متر با مانع و ۳۰۰ متر بدون مانع، دفترچه تلفن، Caller-ID و دیگر موارد از ویژگی این دستگاه هستند.

مشخصات فنی تلفن بی سیم آاگ مدل Voxtel D80
مشخصات فیزیکی:
ابعاد پایه۱۴۵x23x49 میلی‌متر

مشخصات فنی:
تعداد خطوط۱
دفترچه تلفن
توضیحات دفترچه تلفن قابلیت ذخیره تا ۵۰ مخاطب
نمایشگر
توضیحات نمایشگرصفحه نمایش تک رنگ و ۱٫۶ اینچی و با نور پس زمینه نارنجی
قابلیت انتقال تماس
Caller ID
دسترسی سریع به شماره

مشخصات بی سیم:
تعداد گوشی های بی سیم یک عدد
فرکانس۱٫۹ گیگاهرتز
برد۵۰ متر داخلی و ۳۰۰ متر خارجی
نوع باتری۲xAAA
شارژدهی مکالمه۶٫۵ ساعت
شارژدهی در حالت آماده‌به‌کار۱۳۵ ساعت

سایر مشخصات:
امکانات و قابلیت هادارای ۵ زنگ مختلف، دارای ۵ سطح مختلف صدا، مناسب برای استفاده با انواع مودم های ADSL، قابلیت نمایش تا ۴۰ شماره پاسخ داده نشده به همراه تاریخ و ساعت، به همراه کارت گارانتی
دستگاه «VOXTEL D80» ساخت شرکت «AEG» تلفنی بی‌سیم با رابط کاربری ساده است. استفاده از این مدل برای تمامی افراد بسیار آسان بوده و بعید است کسی به مشکل بربخورد. صفحه‌نمایش تک‌رنگ ۱٫۶ اینچی با نور پس‌زمینه به همراه قابلیت‌هایی مانند Mute، Redial، و Flash سهولت استفاده از این دستگاه را افزایش می‌دهد. VOXTEL D80 دستگاهی کارآمد برای مصارف خانگی است و می‌توانید در محیط‌های اداری هم از آن استفاده کنید.
تلفن بی‌سیم VOXTEL D80 از صفحه‌نمایشی با اندازه‌ی ۱٫۶ اینچ بهره می‌برد. این صفحه‌نمایش به نور پس‌زمینه مجهز است و حروف خوانایی دارد؛ علاوه‌براین اندازه‌ی مناسب صفحه‌نمایش، کارایی و خوانابودن اسامی و شماره‌های نمایش داده‌شده را افزایش می‌دهد. نور پس‌زمینه‌ی به‌کاررفته در این مدل، نارنجی‌رنگ و بسیار ملایم و چشم‌نواز است و چشم را اذیت نمی‌کند.
دفترچه‌تلفن تعبیه‌شده در این مدل ظرفیت نگهداری ۵۰ شماره را داراست؛ همچنین حافظه‌ی تلفن می‌تواند تا ۲۰ شماره از تماس‌های ورودی را در خود ذخیره کند؛ بدین معنا که VOXTEL D80 قابلیت نمایش شماره‌های تماس‌های ورودی را دارد. ناگفته نماند برای نمایش شماره‌های تماس‌های ورودی الزامی است که مخابرات منطقه‌ی شما از قابلیت Caller-ID پشتیبانی کند. فرض بسیاری از مصرف‌کنندگان تلفن این است که کافی است گوشی تلفن دارای Caller-ID باشد، غافل از اینکه ممکن است در برخی مناطق، اداره‌ی مخابرات امکانات لازم را برای Caller-ID فراهم نکرده باشد و مشترک گمان کند که تلفن معیوب است یا دارای این قابلیت نیست.
تلفن از ۵ نوع ملودی برای زنگ تماس‌های ورودی بهره می‌برد. شاید در نگاه اول این تعداد ملودی برای تلفن ناکافی به نظر برسد؛ اما اگر کمی فکر کنیم می‌بینیم که اکثر کاربران تلفن از تمامی زنگ‌ها استفاده نمی‌کنند؛ بلکه یکی از زنگ‌ها را انتخاب کرده و تا آخر از همان ملودی استفاده می‌کنند و دیگر ملودی‌ها هیچ‌گاه فرصت استفاده نخواهند داشت. تعداد بیشتر ملودی‌ها قطعا ضرری نخواهد داشت؛ اما همین تعداد کم هم برای اکثر کاربران تلفن کافی خواهد بود.
گوشی‌های بی‌سیم برای تأمین برق مصرفی خود از باتری بهره می‌برند که این باتری‌ها با استفاده‌ی گوشی به‌مرور تخلیه می‌شوند و با قراردادن آن‌ها روی پایه می‌توانید باتری‌ها را شارژ کنید. باتری‌های تعبیه‌شده در این مدل قادر هستند گوشی را تا ۲۰۰ ساعت برابر با حدود ۸ روز، در حالت آماده‌به‌کار روشن نگه‌دارند. این باتری‌ها در حدود ۷ ساعت به‌طور کامل شارژ می‌شوند.

گوشی بی‌سیم و پایه

گوشی بی‌سیم را می‌توانید در صورت استفاده‌نکردن خاموش‌کنید؛ همچنین می‌توانید تا ۴ گوشی بی‌سیم را روی هر پایه ثبت کرده و استفاده کنید. در صورت به‌کاربردن بیش از یک گوشی بی‌سیم می‌توانید اسامی مختلفی را تا حداکثر ۱۰ حرف یا کاراکتر به گوشی‌های بی‌سیم داده و به‌آسانی آن‌ها را از هم متمایز کنید. در صورت گم‌شدن گوشی‌های بی‌سیم با فشار دکمه‌ای روی پایه می‌توانید گوشی‌های بی‌سیم را Page کرده و زنگ آن‌ها را به صدا درآورید و به‌آسانی آن‌ها را بیابید؛ همچنین در صورت تمایل می‌توانید با Pin-Code 4 عددی رمزی روی گوشی‌های بی‌سیم قرار دهید. گوشی‌های بی‌سیم در صورت استفاده در محیط‌های داخلی منزل و اداره، بردی برابر با ۵۰ متر و در صورت استفاده در محیط‌های باز بدون مانع مانند سوله‌ یا فضای آزاد تا ۲۰۰ متر برد رادیویی دارند. در صورت دورشدن از ناحیه‌ی تحت پوشش رادیویی گوشی بی‌سیم با به صدا درآوردن زنگی شما را از این موضوع آگاه می‌سازد تا به پایه‌ی تلفن بازگردید. گوشی‌ بی‌سیم VOXTEL D80 از دو باتری سایز AAA از نوع NiMH استفاده می‌کند که در حدود ۷ ساعت به‌طور کامل شارژ می‌شوند و تا ۱۰ ساعت مکالمه و ۲۰۰ ساعت حالت آماده‌به‌کار را پشتیبانی می‌کنند. ناگفته نماند که VOXTEL D80 به حالت ECO یا کم‌مصرف هم مجهز است که مصرف برق را تا حدود زیادی کاهش داده و عمر باتری را افزایش می‌دهد. فراموش نکنید در حالت Eco درنتیجه‌ی کاهش استفاده‌ی برق گوشی، برد رادیویی گوشی بی‌سیم تا حدود زیادی کاهش می‌یابد؛ بنابراین الزامی است که در صورت استفاده از این حالت، کاربر نباید از پایه‌ی تلفن دور شود و باید در همان حوالی بماند؛ ازاین‌رو اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که در هنگام مکالمات تلفنی خود عادت دارید راه بروید، بهتر است از قابلیت Eco استفاده نکنید. درصورتی‌که باتری‌های گوشی بی‌سیم رو به اتمام باشند، تلفن با به صدا درآوردن بوقی این موضوع را به اطلاع کاربر می‌رساند تا مکالمه‌ی وی نیمه‌کاره تمام نشود.
دیگر ویژگی‌ها

هنگام برقراری مکالمات روی صفحه‌ی نمایش گوشی بی‌سیم، مدت‌زمان مکالمه به دقیقه و ثانیه نشان داده می‌شود و کاربر می‌تواند برای مدیریت در زمان و هزینه‌های خود از این قابلیت استفاده کند. صدای زنگ گوشی را می‌توانید از بین ۵ ملودی مختلف انتخاب کنید. بلندی صدای گوشی بی‌سیم را می‌توانید در ۵ سطح تنظیم کنید؛ همچنین با استفاده از دکمه‌ی Mute می‌توانید در صورت تمایل صدای میکروفون گوشی بی‌سیم را قطع کنید تا طرف مقابل صدای شما یا صداهای محیط شما را نشنود. دکمه‌ی Flash را که کاربردی برابر با شاسی قطع تلفن‌های قدیمی دارد، می‌توانید در مدت‌های مختلف شامل کسری از ثانیه تا یک ثانیه تنظیم کنید و فشار آن همانند این است که شاسی تلفن‌های قدیمی را فشرده باشید. مدت‌زمان آن هم که همان‌گونه که گفته شد، توسط کاربر قابل‌تنظیم است.
دستگاه VOXTEL D80 تلفنی خوش‌ساخت با قابلیت‌های پایه است. قطعا در این مدل ارزان‌قیمت از منشی تلفنی و قابلیت‌های لوکس خبری نیست؛ اما این مدل با کیفیت و استحکام خاص خود برای استفاده‌ی سنگین بسیار مناسب است. قابلیت‌های پایه همه در این تلفن تعبیه ‌شده‌اند و با اطمینان می‌توان گفت این تلفن ارزش خرید بالایی دارد. حیف که جای خالی بلندگوی دیجیتال در این مدل خالی است؛ بااین‌حال برند‌های دیگر مدل‌هایی با همین امکانات را به قیمت‌های نزدیک به دوبرابر عرضه کرده‌اند. اگر با ظاهر VOXTEL D80 مشکلی ندارید، در خرید آن شک نکنید.
نقاط قوت:
قیمت بسیار مناسب در برابر کارایی
ابعاد کوچک و وزن کم
صدای بلند و به اندازه در هنگام زنگ خوردن
منو با کاربری ساده و آسان
عدم جذب اثر انگشت
نقاط ضعف:
باتری با نگهداری شارژ متوسط
کیفیت متوسط ساخت
عدم وجود بلندگوی دیجیتال «Loud Speaker»
منشی تلفنی ندارد

      سانترال ارزان ایرانی بتیس

ثبت دیدگاه

سه − دو =