نقد و بررسی تلفن پاناسونیک مدل KX-TG6821

مشخصات فنی تلفن بی سیم پاناسونیک مدل KX-TG6821 مشخصات فیزیکی ابعاد۷۷ × ۸۶ × ۱۰۷ میلی‌متر وزن۱۲۹ گرم

مشخصات فنی تلفن بی سیم پاناسونیک مدل KX-TG6821
مشخصات فیزیکی

ابعاد۷۷ × ۸۶ × ۱۰۷ میلی‌متر
وزن۱۲۹ گرم

مشخصات فنی

تعداد خطوطیک عدد
دفترچه تلفن
توضیحات دفترچه تلفنقابلیت ذخیره ۱۰۰ شماره
نمایشگر
توضیحات نمایشگردارای نور سفید
منشی تلفنی
حافظه منشی۳۰دقیقه
قابلیت ضبط منشی
اسپیکر
نور پس زمینه صفحه کلید
Caller ID
دسترسی سریع به شماره
مشخصات بی سیم

تعداد گوشی های بی سیمیک عدد
فرکانس۱٫۹ گیگاهرتز
برد۶۰ متر داخلی و ۳۰۰ متر خارجی
نوع باتری۲ عدد AAA
شارژدهی مکالمه۱۵ ساعت
شارژدهی در حالت آماده‌به‌کار۱۷۰ ساعت
سایر مشخصات

امکانات و قابلیت هاقابلیت استفاده در مواقع قطع برق (در صورت گذاشتن تلفن بی سیم بر روی پایه)دارای ۴۰ آهنگ مختلف برای گوشی،دارای دکمه نشانگر بر روی پایه دستگاه به منظور پیدا نمودن تلفن بی سیم،دارای قابلیت قفل صفحه کلید،دارای دکمه NR به منظور کاهش صدای بیرونی در مکالمه، دارای مد شب به منظور زنگ نخوردن تلفن در ساعات تعیین شده،قابلیت نشان دادن تا ۵۰ شماره تماس گرفته شده،قابلیت تنظیم Alarm،قابلیت اتصال تا شش گوشیقابلیت برقراری مکالمات به صورت هندزفری با استفاده از اسپیکر
نقد و بررسی متخصصین
تلفن «KX-TG6821» ساخت شرکت «Panasonic» از مدل‌های ارزان‌قیمت و رده‌متوسط تلفن‌های بی‌سیم محسوب می‌شود که از منشی تلفنی با شمارشگر پیغام بهره می‌برد. طراحی مشکی و نقره‌ای‌رنگ، جلوه‌ای زیبا به آن بخشیده است. تا ۶ گوشی بی‌سیم را می‌توان با آن «Pair» کرده و درآن‌واحد استفاده کرد. تلفن‌های پاناسونیک معمولا در مقابل هزینه‌ای که برای خرید آن‌ها پرداخت می‌شود، امکانات و کیفیت قابل‌قبولی را ارائه می‌کنند و همواره رضایت مشتری را به دنبال دارند. در این بخش می‌خواهیم ببینیم که ۶۸۲۱ آیا واقعا ارزش خرید دارد؟

تلفن بی‌سیم KX-TG6821 به‌عنوان تلفنی ارزان‌قیمت از سری تلفن‌های «DECT» ظاهری زیبا و دل‌نشین دارد و در هنگام استفاده، حس خوبی را به کاربر القا می‌کند. طراحی KX-TG6821 مدرن بوده و از تلفن‌های قدیمی و حتی از مدل‌های پیشین پاناسونیک دور شده است که در آن رنگ‌های مشکی و نقره‌ای به‌خوبی باهم ترکیب ‌شده‌اند. دکمه‌های گوشی بی‌سیم تقریبا هم‌سطح با بدنه‌ طراحی ‌شده‌اند و تنها ۱ یا ۲ میلی‌متر با بدنه اختلاف سطح دارند. باوجوداین دکمه‌ها پاسخگویی خوبی دارند و با فشاری ملایم عمل می‌کنند؛ همچنین کار با آن‌ها از لحاظ فیزیکی مطلوب و خوشایند است و این حس را به کاربر القا می‌کند که محصولی باکیفیت را در دست گرفته است. صفحه‌نمایش تک‌رنگ گوشی بی‌سیم، فونت‌های درشتی دارد و به‌آسانی قابل‌خواندن است. تنها ایرادی که بر گوشی بی‌سیم KX-TG6821 وارد است، این است که به دلیل بدنه‌ی منحنی قسمت پایین گوشی نمی‌توانید آن را روی میز یا سطوح دیگر به‌صورت عمود قرار دهید و باید به‌صورت خوابیده یا روی پایه‌ی اصلی گوشی قرار گیرد. پایه‌ی اصلی گوشی بسیار شیک و خوش‌ساخت است و از شمارشگر پیغام‌های تلفنی بهره ‌می‌برد. کاربر با یک نگاه می‌تواند از تعداد پیام‌های دریافتی خود مطلع شود. KX-TG6821 نسبت به مدل‌های قبلی پاناسونیک کوچک‌تر است و فضای کمتری را اشغال می‌کند؛ اما درعوض قابلیت نصب روی دیوار آن حذف ‌شده است.

نصب تلفن KX-TG6821 بسیار ساده است و حتی اگر از تکنولوژی و وسایل برقی اطلاعات زیادی ندارید، نگران نباشید. تنها کافی است کابل‌های خط تلفن و برق را نصب کنید تا تلفن شما آماده‌ی استفاده باشد. منوهای گوشی ‌بی‌سیم نظم خوبی دارند و قسمت‌های مختلف به‌سادگی دردسترس هستند. متن‌ قسمت‌های منو و آیکون‌ها به‌خوبی طراحی ‌شده‌اند و به‌آسانی قابل‌استفاده‌اند. صفحه‌نمایش تعبیه‌شده درگوشی بی‌سیم از روشنایی مناسبی برخوردار است و شماره‌ها و مشخصات مخاطبان را به‌خوبی نمایش می‌دهد.

کیفیت صدای تلفن‌های بی‌سیم پاناسونیک همیشه خوب بوده و KX-TG6821 هم همین رویه‌ را در پیش گرفته است. همچنین قابلیت کاهش صدای مزاحم افراد «Noise Reduction» نقش قابل‌توجهی در بهبود انتقال صدای این مدل دارد. این ویژگی ۷۵درصد از صدا‌های مزاحم سمت کاربر تلفن را کاهش می‌دهد. کیفیت صدای کلی KX-TG6821 با استفاده از تکنولوژی‌‌های همیشه باکیفیت پاناسونیک، در حد اعلای خود قرار دارد و نه‌تنها صدای دریافتی و خروجی از بلندی کافی برخوردار است، بلکه کیفیت صدا هم حتی در حجم صدای کم بسیار شفاف و عالی است. درواقع می‌توان گفت با توجه به قیمت پایین KX-TG6821، کیفیت صدا بیشتر از هزینه‌ای است که برای این تلفن پرداخت می‌کنید. نکته‌ی درخور‌توجه دیگر این است که این مدل از فرکانس ۱٫۹ (DECT) برای برقراری تماس‌های تلفنی استفاده می‌کند. این فرکانس نسبت به فرکانس‌های دیگر مانند ۲٫۴ برتری خاصی در کیفیت تماس ندارد؛ اما ازآنجاکه دستگاه‌های بسیاری از فرکانس ۲٫۴ استفاده می‌کنند، احتمال تداخل فرکانس با این وسایل و اختلالات رادیویی به‌شدت وجود دارد. این بدین معناست که در صورت استفاده از مودم‌های WiFi، بلوتوث یا حتی دستگاه مایکروویو احتمال شنیده‌شدن نویز در تماس‌های تلفن وجود دارد؛ اما KX-TG6821 از فرکانس جدید ۱٫۹ برای برقراری تماس‌های تلفنی استفاده می‌کند و اختلالی رخ نخواهد داد که می‌توان از آن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های تلفن یاد کرد.

در آزمایش‌های ما KX-TG6821 از برد رادیویی متوسطی برخوردار بود که در آن گوشی تا حدود ۵۰ متر از پایه دور شد؛ بدون آنکه اختلالی در کیفیت تماس به وجود آید؛ اما گاهی اوقات توانستیم حتی بیشتر از ۶۰ متر از پایه دور شویم؛ اما همیشه این موضوع اتفاق نیفتاد. شایان‌ذکر است که کیفیت تماس و میزان فاصله‌ای که کاربر می‌تواند از پایه دور شود، به میزان موانع موجود بستگی دارد. البته بعید می‌دانیم که کسی بخواهد داخل منزل بیشتر از ۶۰ متر از پایه‌ی تلفن دور شود؛ مگر اینکه خانه‌ای بسیار وسیع داشته باشد. برد رادیویی خارجی تلفن (بدون مانع مانند دیوار) بسیار عالی بود و توانستیم بیش از ۳۰۰ متر از پایه‌ی اصلی دور شویم.

عمر باتری‌های KX-TG6821 بسیار عالی است؛ حتی بدون استفاده از حالت ECO (این حالت میزان برق مصرفی باتری را کاهش می‌دهد؛ ولی درعوض برد رادیویی تا مقادیر زیادی کاهش می‌یابد و همچنین گاهی اوقات از کیفیت تماس کاسته می‌شود). درنتیجه می‌توانید روز‌ها از KX-TG6821 استفاده کنید؛ بدون اینکه مجبور باشید آن را پیوسته برای شارژ مجدد روی پایه قرار دهید.

پاناسونیک ویژگی‌های کاربردی و متنوعی را در KX-TG6821 قرار داده است. برای مثال می‌توانید در ساعات استراحت به‌ویژه هنگام شب از حالت «Night Mode» استفاده کنید که برای هر گوشی که با دستگاه «Pair» شده، به‌صورت مجزا قابل‌تنظیم است و به کاربر اجازه می‌دهد تا گوشی بی‌سیم را در ساعات مشخصی از شبانه‌روز به حالت «Silent» قرار دهد. این قابلیت برای زمانی که در حال استراحت هستید یا حین صرف شام یا نهار یا حتی برای مواقعی که نمی‌خواهید کسی مزاحمتان شود، بسیار مناسب است.

همچنین KX-TG6821 قابلیت ابتدایی را برای «Block» کردن شماره‌های موردنظر کاربر ارائه می‌دهد که با آن می‌توانید تا ۵۰ شماره را در حافظه‌ی گوشی ذخیره کنید تا در صورت تماس این شماره‌ها، KX-TG6821 به‌صورت اتوماتیک آن‌ها را «Reject» کند. ویژگی‌ دیگر به کاربر اجازه می‌دهد تا تماس‌های خروجی را محدود کند و با مشخص‌کردن پیش‌شماره‌های خاص، برقراری تماس با این پیش‌شماره‌ها را تنها با واردکردن رمز ممکن سازد. همچنین حافظه‌‌ی تلفن تا ۱۰۰ شماره از مخاطبان موردعلاقه‌ی شما را ذخیره می‌کند که به‌صورت اتوماتیک با دیگر گوشی‌های «Pair» شده با تلفن به اشتراک گذاشته می‌شود. لازم نیست شماره‌های خود را در تک‌تک گوشی‌های بی‌سیم وارد کنید.

تلفن KX-TG6821 دستگاه بسیار خوبی است و نسبت به هزینه‌ای که برای خرید آن پرداخت می‌کنید و در مقایسه با مدل‌های مشابه ارزش خرید زیادی دارد و قطعا شما را ناامید نخواهد کرد. امکانات مناسب و کیفیت بالای تماس، از ویژگی‌های قابل‌توجه آن هستند.

      سانترال ارزان ایرانی بتیس

ثبت دیدگاه

1 × پنج =